Om oss - Ariel Ekonomi

Om oss

Vi som driver Ariel Ekonomi heter Felicia Zälle och Renato Haxhaj. Vi har mångårig erfarenhet av att driva företag i olika bolagsformer och på olika sätt i olika branscher. Felicia har arbetat inom redovisning sedan 2010 och har studerat ekonomi i tre år på Stockholms Universitet.

Renato började driva sitt första företag 2003 och har sedan dess bedrivit olika verksamheter både i Sverige och i andra länder.

Vi vet därför hur det är att vara företagare och alla utmaningar man ställs inför och vi vet också hur man på bästa sätt planerar och hjälper andra företag med ekonomin och driften av företaget.

Idag erbjuder vi företag olika sätt att arbeta med redovisningen och vårt mål är att på bästa sätt hjälpa varje företag att arbeta på det mest effektiva och gynnsamma sättet för just det företaget.

Vår erfarenhet är att företag lägger ner massor med onödig tid på företagets redovisning som lätt kan sparas in genom att justera arbetssättet lite.

Idag finns det bättre sätt att jobba på som sparar mycket tid, avlastar och ger er som företagare bättre kontroll över företagets ekonomiska situation.

Vi är mycket måna om att våra kunder ska vara nöjda med våra tjänster, därför har vi inga bindningstider eller uppsägningstider i några av våra avtal. Vi låser inte fast några kunder i avtal och vi har inga missnöjda kunder.

Vi tycker om rak kommunikation och transparens och har därför fasta månadspriser samt en priskalkylator på hemsidan. Allt för att undvika missförstånd och att du som kund får en överraskningsfaktura du inte räknat med.

Välkommen att kontakta oss för att prata mer om hur vi kan hjälpa just ditt företag!

Ariel Ekonomi AB

Hur vi jobbar

Vi har valt att jobba digitalt och erbjuder bokföring på ett traditonellt sätt men även i realtid med ett program som heter Procountor.

Vi har erfarenhet av och kan de flesta bokföringsprogram såsom Fortnox, Visma, Björn Lundén, Bokio, Procountor osv. och är därför flexibla om du som kund önskar jobba i något specifikt bokföringsprogram. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för ditt företag.

Beroende på hur stort företaget är och vilka behov ni har kan vi arbeta på olika sätt – för att effektivisera arbetet med bokföringen och skapa mer kontroll för er över er ekonomiska situation.

Så funkar det

Vi använder oss av vår kundportal för att kommunicera, skicka in underlag och lönespecifikationer – allt enligt reglerna för GDPR.

I portalen kopplar vi på de program ert företag behöver – såsom Kivra och bokföringsprogram.

Med bokföring i realtid kan ni när som helst logga in och kolla hur företagets resultat och likviditet såg ut fram tills igår.

Med traditionell bokföring gör vi klart bokföringen efter att vi fått in underlagen från er och rapporterar sedan hur perioden sett ut och vilka skatter som ska betalas in.